Tuesday, September 12, 2006

Editor of Popular Mechanics joins world domination cabal

James B. Meigs, the Editor-in-Chief of the 104 year-old magazine "Popular Mechanics" and writing in The New York Post, says that he and his magazine have joined BUSHAZICIANWOICOWDOM. That would be the "Bush/Halliburton/Zionist/CIA/New World Order/Illuminati Conspiracy" for World Domination. Not only has the magazine published a book debunking the crazed cranks who are perpetrating the various 9/11 conspiracy myths, it has now published a story about it in its regular issue. And the reaction from the "cranks"?
Within hours, the online community of 9/11 conspiracy buffs - which calls itself the "9/11 Truth Movement" - was aflame with wild fantasies about me, my staff and the article we had published. Conspiracy Web sites labeled Popular Mechanics a "CIA front organization" and compared us to Nazis and war criminals.
For a 104-year-old magazine about science, technology, home improvement and car maintenance, this was pretty extreme stuff. What had we done to provoke such outrage?

Meigs says that his staff at Popular Mechanics has been fact checking the various conspiracy theories since 2004.
In every single case, we found that the very facts used by conspiracy theorists to support their fantasies are mistaken, misunderstood or deliberately falsified.
Meigs gives us some examples of some of the most popular "evidence" cited by the conspirationists:
Here's one example: Meyssan and hundreds of Web sites cite an eyewitness who said the craft that hit the Pentagon looked "like a cruise missile with wings." Here's what that witness, a Washington, D.C., broadcaster named Mike Walter, actually told CNN: "I looked out my window and I saw this plane, this jet, an American Airlines jet, coming. And I thought, 'This doesn't add up. It's really low.' And I saw it. I mean, it was like a cruise missile with wings. It went right there and slammed right into the Pentagon."

We talked to Walter and, like so many of the experts and witnesses widely quoted by conspiracy theorists, he told us he is heartsick to see the way his words have been twisted: "I struggle with the fact that my comments will forever be taken out of context."

Here's another: An article in the American Free Press claims that a seismograph at Columbia University's Lamont-Doherty Earth Observatory picked up signals indicating that large bombs were detonated in the towers. The article quotes Columbia geologist Won-Young Kim and certainly looks authoritative. Yet the truth on this issue is not hard to find. A published Lamont-Doherty report on the seismic record of 9/11 says no such thing. Kim told Popular Mechanics that the publication's interpretation of his research was "categorically incorrect." Yet the claim is repeated verbatim on more than 50 Web sites as well as in the film "Loose Change."
Meigs sums it up nicely:
Every 9/11 conspiracy theory we investigated was based on similarly shoddy evidence.
The real shame of it all is that so many Americans have been suckered into believing all this trash. And, according to this article, it's even worse overseas.

Please visit the Pale Horse Galleries online store
for art, gifts and collectibles -- all hand made
by Mexican indigenous artists.

TAGS: , ,

No comments: